GAI-02-2019 - METHODS, APPROACHES, TECHNIQUES AND STRATEGIES IN LANGUAGE TEACHING(D)(GAI-02-2019)

DIRIGIDO A : Educación Básica Regular y Directivos.

EXPOSITOR:  Coord. de Equipo - Yony Cárdenas

FECHA:   Del 14 al 18 de Enero, 2019.

CURSO : 60 horas pedagógicas

- Modalidad: Presencial.

- Diplomado: consta de seis (4) cursos obligatorios (240 horas).

- Especialización: Haber obtenido el DIPLOMADO y aprobar dos cursos de libre elección de la mención elegida.

- Convenio establecido con la Universidad Peruana CAYETANO HEREDIA - Facultad de Educación.

• This course presents various well-known language–teaching methods that are in use today. Some of these methods have been around for a very long time and some of them are updated information that is worth to be informed and be aware of, in order to improve our teaching practice and benefit our students to become good users of the language.

• To make participants aware of the latest ELT methodologies and approaches used in teaching English As a foreign or second language.
  • To get familiar with the different kinds of strategies used in language teaching learning.
  • To apply the relevant information into a micro teaching class and later on into their teaching practice experience.

UNIDAD 1:  L2 Methods approaches and techniques. Origins of approaches

UNIDAD 2:  Approach, Design and categories. Grammar translation (GT. Language Learning Strategies

UNIDAD 3:  OSDE Methodology. Direct Method (DM). The Audio-lingual method (ALM)

UNIDAD 4: Community Language Learning (CLL). The Silent Way (SW). Communicative Approach (CA)

UNIDAD 5: Total Physical Response. (TPR), Functional Notional Approach, The Reading approach.

Fecha Inicio: 14/01/2019  Fecha Fin: 18/01/2019  De 14:00:00 a 19:00:00
Yony Cárdenas Cornelio