GAI-06-2014 - Teaching English to Children and the Trends in ELT(D)(GAI-06-2014)

DIRIGIDO A : Profesores de Inglés.

EXPOSITOR:   Yony Cárdenas Cornelio y Equipo.

FECHA:   Del 27 al 31 de Enero, 2014.

SEDE DEL CURSO:   Colegio "SS.CC. RECOLETA"

Av. Circunvalación del Golf N° 366 - LA MOLINA

(Altura de la cdra. 52 de la Av. Javier Prado Este  con la Av. Los Frutales).

Hasta el 6 de enero             S/. 250.00

A partir del 7 de enero         S/. 275.00

CURSO : 60 horas pedagógicas - 4 créditos

- Modalidad: Semipresencial.

- Cursos: consta de seis (6) cursos (360 horas y 24 créditos).

- Convenio establecido con la Facultad de Teología Pontificia y Civil de Lima (FTPCL), para continuar la Maestría o Segundad Especialidad.

- Al aprobar los seis (6) cursos, puede solicitar el Diploma a la FTPCL, según sea la Maestría o Segunda Especialidad a seguir, la inscripción es automática, hasta el momento de solicitar la convalidación.

- Duración : Los cursos se dictan en verano, pueden llevar hasta cuatro cursos (según su economía), el Diplomado debe concluirse máximo en cuatro (4) veranos.

Teaching English to Children is a training course for teachers of English to young learners, aged seven years and over. It aims at providing participants both pedagogic foundations and lots of usefus strategies which can be applied successfully in teaching children. It provides general guidelines and step-by-step notes that allow the teachers to develop confidence, language competence and language teaching improvement.

COMPETENCIAS Y CAPACIDADES

At the end of the course the attendees will be able to:

• To make participants be conscious of what they do in class and how they can get better results using the appropriate strategies according to the age of the students, respecting their learning styles and knowing their interests and skills.

VALORES Y ACTITUDES

• Values and respect for diversity, concern for the environment and commitment for sustainable development and belief that people can make a differences will  be developed in the present training course.

TEMARIO DEL CURSO:

• Designing a lesson in primary level.
  • Theoretical Basis for natural approach.
  • Motivating pupils to read.
  • Games for children.
  • Mother Goose Rhymes: A child's literary heritage.
  • Developing pronunciation through songs and.
  • Chants.
  • Telling stories to young learners.
  • Developing the four skills in children.
  • Using the internet.
  • Intercultural learning in children.
  • Rediscovering silent grammar.
  • Discipline problems.
  • Speaking activities.