GAI-06-2018 - TEACHING ENGLISH TO CHILDREN AND THE LATEST TRENDS IN ELT(D)(GAI-06-2018)

DIRIGIDO A : Docentes de la especialidad.

EXPOSITOR:  Yony Cárdenas Cornelio

FECHA:   Del 29 de Enero al 02 de Febrero, 2018

CURSO : 60 horas pedagógicas - 4 créditos

- Modalidad: Semipresencial.

- Diplomado: consta de seis (6) cursos (360 horas y 24 créditos).

- Convenio establecido con la Facultad de Teología Pontificia y Civil de Lima (FTPCL), para continuar la Maestría o Segundad Especialidad.

- Al aprobar los seis (6) cursos, puede solicitar el Diploma a la FTPCL, según sea la Maestría o Segunda Especialidad a seguir, la inscripción es automática, hasta el momento de solicitar la convalidación.

- Duración : Los cursos se dictan en verano, pueden llevar hasta cuatro cursos (según su economía), el Diplomado debe concluirse hasta un máximo en cuatro (4) veranos.

Teaching English to Children is a training course for teachers of English to learners, aged 8-13 years old. It aims at providing participants both pedagogic foundations and many useful strategies, which can be applied successfully in teaching children. It provides general guidelines and step-by-step notes that allow the teachers to develop confidence, language competence and language teaching improvement.

1. To make participants be conscious of what they do in class and how they can get better results using the appropriate strategies according to the age of the students, respecting their learning styles and knowing their interests and skills.

2. To provide with appropriate methodology for teaching children.

3. Teach games and songs to enjoy the process of learning languages

SESIÓN 1:     L2 children and writing: a neglected skills?

SESIÓN 2:     Understanding Generation Y.

SESIÓN 3:     Using literacy texts in the classroom

SESIÓN 4:     Listening and Elementary Learning in children